Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Selasa, 29 November 2011

Cerita exsmdso 32~Asri pekena Pak Non Rashid.

Cerita exsmdso 32 drp 50

Aku bukan lah pelajar yg outstanding…senyap, penakut pun ada…takut langgar peraturan sekolah. Tp suatu pagi sebelum perhimpunan Asri mai kelas aku, dia kata Pak Non Rashid pilih aku jd Pengawas sekolah, satgi nama hg depa panggil hg p terima ‘Neck Tie’. Aku kata aku tak mau jd. Dia kt nama dah naik, x boleh tolak. Aku ingat dia klentong…tp dlm perhimpunan betoi nama aku kena panggil…dan aku jenis x brani ni. P naik jg lah ambil ‘Tie’. Perasaan aku bercelaru macamana nk bg tau bapa aku…pasai nk kena kluaq blanja tambahan…kena beli kasut hitam, baju biru, seluar putih.

Dalam hati aku kata….Dajai Asri pekena aku hari ni jd Pengawas sekolah. Nanti member semua benci aku tak mau dok dekat takut kena tangkap. Sedangkan aku bukan berani nk tangkap orang…badan pun sekeping aje. Rupanya dia bukan pekena aku sorang…dgn Cikgu Pak Non Rashid pun dia pekena…dia citer apa pasai aku tak taulah sampai Pak Non Rashid termakan ‘HASUTAN’ dia…

Akhirnya, setelah sekarang barulah aku perasan…sifat dia ‘Convincing Power’ terserlah dlm kerjayanya harini…Hg mmg terra ‘convince’ org. TAHNIAH PENGIRAN ASRI.
Walau apa pun, inilah perjalanan hidup yang mematangkan kita, menjadikan kita lebih dewasa. Berubah kepada yang lebih baik.
Cerita Asal: En. MohaRazif. Penemu EmSea Marketing Sdn. Bhd.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan