Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Sabtu, 19 November 2011

Cerita exsmdso 26~Wig PakTuan Syed Seni Perusahaan

 Cerita exsmdso 26 drp 50
Geng Di Skudai, JOHOR.
Tn. Ramli dan Tn. MK.

" Semua orang ingat kot Pak Tuan Syed Mansor ada volkswagen (?) jeep rugged terbuka (yg tak ada dinding) dan bumbung kanvas saja.

Dia mai sekolah pakai kereta rugged ni.

Bawa kereta boleh tahan laju juga dalam kawasan sekolah.

Pak Tuan syed kita ni juga rambutnya kurang sangat-sangat. Rasanya ada satu ketika tu, dia pakai rambut palsu (wig).

Jadi, nak jadi cerita pada satu hari, dia tengah memandu kereta tu dalam kawasan sekolah, sikit punya laju rambut palsu wig dia tu tercabut sikit... nasib tak melayang....

kelam-kabut dia tekan brake, berhentikan kereta dan perbetui rambut dia...

dia sempat juga toleh kiri-kanan tengok sapa yang nampak...

Rasanya ramai juga pelajar-pelajar yang ternampak insiden tu..."
Walau apa pun, inilah perjalanan hidup yang mematangkan kita, menjadikan kita lebih dewasa. Berubah kepada yang lebih baik.

Cerita Asal: Ir.Mohd. Khir Mohamad, Chairman, IEM Southern Branch,( Terima kasih kongsi cerita exsmdso)

1 ulasan:

  1. Nan Umaq Langgaq exsmdso 78-8411/4/12 1:05 PTG

    Pak Tuan Syed pencen sbg guru Kem. Hidup di SMK Darulaman. Ada cerita, 4-5 org. budak tak buat kerja dia, dia denda depa ni lap(cuci)V.Wagon dia sampai merelit. Habis kelas budak2 dipanggil tunggu sampai dia habis ngajar. Dia keluar tengok kereta dia berkilat, dia puas hati.Dia bawak budak2 tu ronda dan makan minum sampai Sg. Petani, kecoh satu sekolah, jam 6 ptg. baru balik. Mak bapak & pengetua tunggu. Dia hantar depa ni balik terus ke rumah sorang2.

    BalasPadam