Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Sabtu, 5 November 2011

Cerita exsmdso 18~Save

Cerita exsmdso 18 drp 50 

Ada lagi cerita ni ,...
Dulu masa sekolah dari bulan 1 sampai bln 3 lah yg aku paling aku tak syok , pasai masa tu ada aktiviti sukan . Sekolah pagi, petang nak kena pi berlatih sukan pulak.
So kami yg dok jauh ni , lepas sekolah lepak lah bawah pokok rhu sampai 4 ptg ,..lepas tu pi berlatih . Aku rumah Hijau .
Suatu hari MD NAN (Tn Pengarah KEMAS Neg. Selangor) ajak aku pi lepak rumah sewa dia (rumah sewa dia kat kpg jalan Day tepi pdg sekolah tu saja ),Dia layan aku mcm tetamu , masak nasi dan lauk .Dia goreng ikan kembong , aku tengok saja . sebab kat rumah biasanya semua tu dah siap mak aku buat .makan saja .
Dia goreng ikan kembong tu sat saja , ikan tu pun masih lembik lagi ,dia dah angkat . Dalam hati aku 'tak lalu' aku nak makan ikan lembik mcm tu...hehe .Aku tanya dia, hoi belum masak lagi daa..apa katanya 'Save Minyak' .Lepas tu kami sama sama makan berkuahkan toyu saja .sedap jugak ! boleh suruh bini hangpa cuba tengok !!
Aku tabik dia ni , cukup berdikari dan berwawasan ...LanSiam
Walau apa pun, inilah perjalanan hidup yang mematangkan kita, menjadikan kita lebih dewasa. Berubah kepada yang lebih baik.
Cerita Asal: CEO Mohd Roslan Abd Rahman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan