Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Ahad, 9 Oktober 2011

Cerita exsmdso 3~ Kelas Geografi.



Kelas Geografi
Tingkatan 3A~Aku ni memang minat gila dengan geografi - laani pun aku guru geografi (ilmu alam), pasai tu aku pilih geografi drp sejarah. Ada laa satu hari tu matapelajaran geografi kelas cikgu arwah Zainab. Bagi aku waktu tu cikgu ni mengajar tak berapa seronok- dok citer benda aku dah tau, boringlaa. Aku buat kacau dok sembang dengan kawan sebelah." Tu yang dok sembang tu bangun!" Aku bangun dan dia tanya 3 soalan, aku jawab betoi pasai soalan tu benda yang aku tau, mai soalan keempat dia pi tanya soalan tahun kemerdekaan Thailand (soalan sejarah tu). Aku tak tau pasai sejarah ni. Kena. Aku kena duduk bersila depan kelas bawah papan hitam sambil junjung (letak buku atas kepala) buku geografi sampai habeh waktu. Klau jatuh buku tu kena- punyalaa lengoh dok imbang- sat senget sana sat senget sini. AlFatihah untuk arwah Cg. Zainab.

Tingkatan 4sc3- kena lagi bila kelas Geografi. Kali ni dengan cg. Zalilah Zakaria(?). Waktu tu tengah belajar tentang Amerika Utara. Dia dok gebang pasai dia tour pi sana."Eleh..ada duit boleh la pi". " Sapa cakap mai sini" sambil mata dia jege kat aku. "Sapa cakap tadi berdiri," suara makin tinggi sambil dok jege kat aku lagi. Akupun pelan-pelan bangun. Cikgu tu minta aku bagitau kat dia 50 negeri United State of America tu. Aku ingat nak jawab ka dak, pasai aku tau tapi tak comfirm sampai 50 tu- sampai jadi cikgu la ni pun tak tentu cukup 50 tu, boleh jadi sasul merata-.Akupun tak jawab dan habuannya sekali lagi kena junjung buku teks tapi sat sajalah. Sebelum loceng masa tamat, hukuman aku tamat lebih awal. Kesian juga dia kat aku. Hasilnya la ni aku pula jadi guru geografi. Terima kaaaseeeeeeh cikgu. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan