Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Ahad, 16 Oktober 2011

Kawan baik Pak....



Dulu......pagi2 lagi kawan2 baik Pak akan sampai. Lepas suboh dah ada depan rumah. Menyerok kopi O dgn Pak di pelenggaq bawah rumah. Sembang2 pasai hal2 bendang sampai matari naik.  Aku masih ingat lagi depa ni. Dulu dia kawan dgn Pak. Bila aku dah besaq ni, aku pon dah joint dgn depa sesekali. Ada jugak crita yg nak di kongsi. Hanya mereka saja yg ghajin mai menyerok pagi2. Long Mud Hok, Ngah Li Chai, Chik Nui, Wa Mad, Nyang Kasim, Lang Bu. Tapi laa ni takdak dah...depa dah pi dulu. Selang tahun saja...lepas satu, satu. Kadang2 aku teringat kat depa. Aku tanya Mak...awat depa lama tak mai? Mak bagitau,...depa dah takdak. AlFatihah.

4 ulasan:

  1. Patutnya nak post crita kebau....tapi terklik yg ni pulak....ish3...

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Salam,
      Terima kasih hayati... dok tumpang komen crita lama2 ni. Macam ni la hidup kami satu masa dulu. Terima kasih.

      Padam
    2. tumpang baca.. teringat ja kenangan masa kecik2 dulu. teringat jugak kt kawan2 arwah wan yang dh tak dak tu! Al Fatihah untuk semua arwah !

      Padam