Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Rabu, 19 Oktober 2011

Basuh miang di Hatyai.

Gambar hiasan sahaja

Yang ini punya cerita, aku tak terlibat. Aku hanya dengaq cerita drp kawan2 aku yg agak remaja. Kalau nak p depa rancang, dah balik depa bercerita....Aku dengaq saja laa. Masa tu aku pon tak pernah ambek tau depa p sana buat apa. Yg jadi boleh tau sikit2 crita tu bila depa balik mai dok tunjuk majalah tulis Siam dgn gambaq2 tak senonoh tu...... Masa tu mereka dah boleh buat border pas langkah sempadan dah. Aku kad pengenalan pon baru nak pi buat. Depa ni selalunya ambek upah buat bendang laa. Angkut padi ka, mukoi padi ka...apa2 kaa. Kerja dgn padi ni selalunya miang. Nak crita pasai depa suka p basuh miang di Hatyai ni... Susah mau crita laa yg ni. Sendiri mau tau laa kalau dah lintas sempadan tu. (Masa tahun padi semusim dulu tu mana ada penguatkuasa agama macam laa)...Depa istilahkan 'basuh miang'....Laa ni tak dak dah kot aktiviti basuh miang di seberang sempadan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan