Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Jumaat, 23 Disember 2011

Cerita exsmdso 46~SUKAR?....NO


Cerita exsmdso 46 drp 50
SUKAR?...NO  
masa tingkatan 1 A
cikgu pompuan ajaq kita kesihatan
nama aku lupa ...
dia tak berapa sihat mental  
selalu bagi soalan mudah-mudah lepas tu
sapa kena bagi hadiah
kekadang dia bagi duit
lepas dia lega dia bagi bunga telur
kat pelajar

lagi sorang cikgu mad bahrin
awai-awai masuk kelas siap warning aku
jangan dok menyampuk bila dia mengajar
dia habaq abang aku dah kena dengan dia
pasai penyampuk ketika dia mengajar
al fatihah untuk cikgu kita nie

lagi sorang
cikgu chew ..... tingkatan 3C
ajar sejarah .... tulis memanjang
penuh papan hitam

tapi lagi power ali kasim
siap ada mentera bila cikgu pompuan mengajar
guna lada hitam ....
bagi dok tak diam
aku tak berapa ngeti
mentera depa
lie mehat tau kut
peturun ilmu ....

lagi satu cikgu matematik
pompuan .... lupa nama
sama dengan suami dia ajaq matematik

tak lupa
P + N
ada yang dok suruh dia ulang 4 5 kali
jangan sebut selalu


cikgu ... spy din - al fatihah ( dah meninggal)
baca satu muka faham 4 muka surat
siap uniform polis kadet dalam kereta
kacau cik putih.... maaf cikgu
anakmurid dok pengati juga

la nie
aku pun jadi cikgu
SEKOLAH MENENGAH HUTAN KAMPONG
GURU KEMAHIRAN HIDUP
terima kasih
cikgu pak syaid ajaq seni perusahaan
boleh belajar bawa jeep tengah padang sekolah
cikgu tong ... ajaq enjin
cikgu sanusi
cikgu onwi ... la nie isteri dia mengajar dengan aku cikgu nasirah
dia s/u panitia kh daerah aku Ajk bawah dia

cikgu yelow.....baju bawah ketiak warna kuning
lupa nama...

maaf cikgu bukan nak merendah
cuma nak ingat jasa kalian
Walau apa pun, inilah perjalanan hidup yang mematangkan kita, menjadikan kita lebih dewasa. Berubah kepada yang lebih baik.
Cerita Asai : Cikgu Sukarno. PAKSI Kedah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan