Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Jumaat, 23 Disember 2011

Cerita exsmdso 47...Moha Raziff

 Cerita exsmdso 47 drp 50
Lan Siam,
citer hg pasai Lut nyanyi Negaraku tu waktu Form 4…aku dah jd pengawas (Asri pekena Cikgu Zainol Rashid suruh ambil aku jd pengawas…hebat cikgu pun dia pekena). Lut memang brutal…dan memang gentlemen, pasai kalau dia tak mengaku, semua kena tahar kat perhimpunan tu…tp tak kena penampar…dia kata ‘sabar cikgu sabar cikgu’, Cuma kena lari 8 round padang bola x silap aku.

Mat Wie,
Citer hg berkenaan Kevin Keegan…kalau x silap aku nama dia Kevin Veelayuthan. Aku sempat dengan dia ni waktu Tingkatan 6 Rendah. Masa tu yg masuk Tingkatan 6 Rendah…Mat Wie, Cik E (Leh D’Nero), Jamal, Jai Beleh, Ganesan, Azim (Avtar Singh) & Kevin. Yang lain aku dah x ingat. Waktu minggu Orientasi…senior suruh kami buat macam-macam. Kevin ni kena buat bunyi ayam jantan berkokok. Hangpa tau dia jawab apa dengan slang dia, telo dia, slow dia…AYAM SAYA TAA DAAK KOKOK…senior tak terkata apa-apa dgn mamat ni. Tapi Alhamdulillah syukur bila dengar Mat Wie kt dia dah masuk ISLAM.
Walau apa pun, inilah perjalanan hidup yang mematangkan kita, menjadikan kita lebih dewasa. Berubah kepada yang lebih baik.
Cerita asal : En. Moha Raziff. EmSea Marketing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan