Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Khamis, 1 Disember 2011

36...sambungan 35

36...continue drp cerita bhg 35.
Satu lagi masa aku ditingkatan 4sc2, masa tu bila kami pi Lab Kimia atau Fizik, ada juga la aku dengan kawan aku ni tak ingat nama test balik ilmu tu kat anak2 cina yang come2 dalam kelaih kami, kesian kat depa juga la gara2 kenakalan kami test power tu.....
Betoi ka tidak aku tak tau la tapi kira nakai sungguh la buat kat cikgu dengan kawan gitu, lani dah tobat dah tak buat lagi dah kerja lagu tu,moga Allah ampun dosa2 kami,....minta kawan2 dulu pun jangan dok buat lagi la....harap2 anak2 kita tak la nakai sampai tera tu....
Walaupun sampai tera tu,tapi itu semualah yang mematangkan kita dalam kehidupan ni,ingat aku Sayyidina Umar r.a. pun masa jahiliah dia lagi sakan,tapi itu semualah yang menjadikan kehidupan ini lebih indah,lebih menyedarkan kita akan hakikat siapa kita diatas mukabumi ini...tak dak lain yang lebih utama dari kita mengperhambakan diri kita ini kepala Allah SWT semata2..`Tidak AKU jadikan JIN dan MANUSIA itu melainkan hanya sanya untuk memperhambakan diri kepada AKU'...Ad-dzariyat:56(kalau tak silap)..

Semoga cerita ini menjadi pengajaran buat aku dan ada manfaatnya buat kawan2 semua...Segala yang baik itu datangnya dari Allah SWT jua dan yang buruk itu dari diri kita sendiri....
Cerita asai: Ir. Jamal

Walau apa pun, inilah perjalanan hidup yang mematangkan kita, menjadikan kita lebih dewasa. Berubah kepada yang lebih baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan