Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Ahad, 17 Julai 2011

Organisasi unggul~keadilan dan kesejahteraan.

Hadith riwayat at-Tirmizi~ "Tidak ada suatu yg lebih berat dalam timbangan orang mukmin pada hari khiamat lebih daripada budi pekerti yg baik. Tuhan benci kepada org yg kotor lidahnya. Orang yg berkelakuan baik setingkat dgn orang yg giat berpuasa dan sembahyang".

Sebuah organisasi yg para penghuninya atau para pekerjanya mentakrifkan segala amal perbuatannya, atau pekerjaannya, demikian teliti dan tepat, yang sentiasa awas dan waspada kepada setiap gerakgerinya yg zahir dan yg bathin, yg sedar akan erti dan implikasi amal perbuatannya dalam kehidupan di dunia dan di akhirat, tidak dapat tidak akan menjadi sebuah organisasi yg cemerlang serba-serbinya: akhlak pekerjanya terjamin baik, hasil usaha pekerjanya berupa kebajikan, dan kesannya kepada masyarakat ialah wujudnya keadilan dan kesejahteraan.

1 ulasan:

  1. betul tu, kita perlukan pemimpin yang beriman dan bertaqwa...

    BalasPadam