Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Rabu, 22 Jun 2011

EH, CERITA LAGILAH!~Cerita PRA

ADA LAGI CEGHITA~Bila pembantu rendah awam bercerita.....dlm bertanya2 dan bersembang2 dgn seorang PRA sekolah mengenai apa yg dia paling suka bekerja di pejabat sekolah ini.....ini ceritanya. Sebagai seorang pekerja di sekolah hari yg di nanti2kan adalah pd 16 Mei setiap tahun. Pada tarikh tu sekolah akan merayakan Hari Guru. Mungkin ada yg bertanya apa kena mengena Hari Guru dgn pekerja seperti mereka ini? Jawapannya ialah kerana pada hari itu mereka merasakan benar-benar sebahagian drp warga sekolah. Katanya..."Mengikut Pengerusi Kelab guru, kami diberikan kelonggaran pd hari tu..tidak perlu bekerja mengikut rutin biasa.
...Masa perhimpunan kami dijemput bersama. Masa sukaneka kami diberi peluang ambil bahagian walaupun sekadar acara pancing botol atau tiup belon. Masa persembahan kebudayaan kami juga diajak menonton. Masa jamuan pasti kami tidak dilupakan. Apa lagi yg kami mahu?
...Keadaan ini bukan la pulak bermakna kami lupa diri...hari esok dan hari2 seterusnya kerja harian tetap diteruskan malah dengan semangat dan harga diri yg memuncak...."..KAMI  SAMA seWARGA sekolah!

1 ulasan:

  1. benda yg kecil bg kita mungkin amat berharga dan bermakna bg sesetengah org..

    BalasPadam