Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Rabu, 6 Jun 2012

PASAR TANI.


Aku rajin turun Pasar Tani. Dulu memang nampak macam betoi Pasar Tani ni utk petani memasarkan hasil tanpa perantara/orang tengah. Dan yg dijual pon hasil2 pertanian. Makin lama Pasar Tani beroperasi, aku pon terus dok pi...maka aku pon nampak perubahan sedikit demi sedikit. Pasarnya makin merebak. Dulu cuma juai hasil tempatan. Kalau buah pon, buah tempatan, kalau ikan pon, ikan yg diternak sendiri.,.ulam2an dan sayur2an. Kuih2 tradisional. Tidak ada kain baju, tidak ada mainan plastik. Pagi tadi singgah lagi. Saya jumpa 'toke' Pasar Tani, tanya dia..hebat hangpa laa. Makin besaq. Dia kata, "yg ni saja pasartani", sambil tunjuk ke arah tapak letak kereta market. "Yg lain tu bukan...tu tumpang cari makan"..
Macam2 ada....dah jadi hypermarket. Dah onestop. Dari sehalus jarum jahit ke sebesar motokar ada di sana! Hebat pasar tani ni. Tahniah FAMA!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan