Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Rabu, 28 Mac 2012

Sekolah dulu 7- Bekas Bekal

gambar hiasan
Bekas- Bukan nak cerita pasai miskin tapi nak cerita tentang sejarah.
Kalau musim perayaan, sekolah akan sambut...macam hari raya ka, hari guru ka,...bila balik rumah bagi tau kat mak..'Mak, esok cikgu minta bawak koie'.....Pagi esok sebelom pi sekolah mak huloq laa kat aku....aku pon perosok laa dalam beg...'Ayaq mana mak'....mak huloq lagi, aku sumbat lagi dalam beg......kekawan bawak kuih dlm bekas kalau pon tak taperwe,.ada laa bekas2 yg mak depa bekalkan... aku bawak kuih balut kertas suratkhabaq china saja, masa tu suratkhabaq melayu mana nak cari,..sapa nak perabih duit beli ‘paper’ tu....ayaq pon ayaq kopi O isi dalam botoi kicap ikat muncung dgn plastik guna getah ikat barang. Kadang2 aku amat segan dgn kawan2....aku dgn geng aku akan buka 'bekalan' jauh2 di hujung padang selepas majlis tu selesai. Kami makan ramai2.

1 ulasan: