Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Jumaat, 27 April 2012

GURU YANG RUMIT-2


Masih ada lagikah guru yang sebegini:
(rasa2nya tidak ada lagi lah benda2 macam ni zaman sekarang)

Ketip kad- selalu lewat atau dalam perjalanan call kawan2 minta punch kan untuk dirinya sedangkan waktu balik dialah antara yang bergegas awal.

Keluar kawasan sekolah waktu tiada 'period'....kononnya nak ubah selera. Makanan kantin dah tak sesuai dgn tekak,..adakalanya lesap terus!

Jarang masuk kelas kalau matapelajaran bukan teras. Semua main remote-control dr bilik guru.
Mesyuarat/seminar sebelah petang tetapi kelas paginya sudah tidak hadir...call pentadbir kononnya petang nanti ada mesyuarat/seminar.

Berpakat dgn kawan-kawan berkenaan supaya memasukkan namanya dalam senarai dgn tujuan dia jugak dapat 'lari' dari sekolah walaupon kadang2 acara tersebut tiada kaitan dgnnya.

Memberitahu pentadbir bahawa ke suatu tempat seperti dalam surat panggilan, tetiba pentadbir dapat panggilan bahawa guru tersebut tidak muncul dilokasi yang diberitahu.

Membuat tuntutan perjalanan individu walaupon berkongsi kenderaan dan memanjangkan jarak sehingga 25% daripada perjalanan sebenar. cth: Mileage 10Km tuntut 13Km.
Ada lagi?

1 ulasan:

  1. He,he..yang tak ada kat lokasi tu...betoi penah jadi..Bukan I la...cikgu lain.hehe

    BalasPadam