Salam.

INGATAN: Artikel ini ditulis berdasarkan pengalaman serta pemerhatian kehidupan peribadi penulis. Terdapat kemungkinan isi-isi yang dikemukakan berbeza kepada setiap individu. Setiap pembaca berhak untuk tidak menerima bulat-bulat apa yang ditulis. Setiap teguran, komen dan sumbangan dalam sebarang bentuk amatlah dihargai.

Khamis, 27 Mac 2014

Habis Bateri

Ada cerita silappaham antara aku dgn seorang waris yg menjaga anak sedaranya.... (waris ni buta huruf... dia bagitau..)
Ceritanya..., dia nak pindahkan anak jagaannya ini ke sekolah lain. Sebagai 'backup' aku minta no telefon dia...
Waris : nombor tak ingat cikgu.
Saya : OK, cuba pangge nombor saya,.. 0123456789.
Waris : Tak boleh cikgu, saya tak reti.
Saya : Mai saya buat.
Waris : Tak boleh, TAKDAK bateri...
Selama ni dok ingat takdak bateri bermaksud, bateri habis kuasa... tp yg ni memang betul2 takdak bateri..... Aku tanya, beteri mana? Dia jawab dok charge di rumah.... Dia hulurkan enpon dia.... ada satu pelekat bertulis no tipon situ dan bila aku check... memang betul takde bateri....


 Kadang2 dia masih kuserempak di jalanan.... dan dia masih bicara tentang anak peliharaannya itu... nampak puas benar hati dia bila urusan dapat diusai mengikut kehendak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan